четверг, 16 января 2014 г.

ПЕРШИЙ КРОК

   


Сьогодні ми досліджувати тематичний розділ творчості Ліни Костенко "ПАМ'ЯТЬ".
    Сама авторка свої збірці "Над берегами вічної ріки" (1977 р.) дала йому більш витончену назву "ПАМ'ЯТІ БЕЗСМЕРТНА ДІОРАМА".  У цьому розділі вміщено поезію, яка відображає ставлення Ліни Василівни до історичних реалій українського суспільства. Як приклад можна навести поезію "Вже почалось мабуть, майбутнє":
ВЖЕ ПОЧАЛОСЬ, МАБУТЬ, МАЙБУТНЄ.


Вже почалось, мабуть, майбутнє.

Оце, либонь, вже почалось

Не забувайте незабутнє,

воно вже інеєм взялось!

....

Минають фронди і жіронди,

минає славне і гучне.

Шукайте посмішку Джоконди,

вона ніколи не мине.


Любіть травинку, і тваринку,

і сонце завтрашнього дня,

вечірню в попелі жаринку,

шляхетну інохідь коня.
або поезію "ЧАДРА МАРУСІ БОГУСЛАВКИ". (Маруся Богуславка подібно до Роксолани Лісовської, була захоплена турками і продана до гарему турецького султана. Знаменита козацька дума цього періоду повідає історію, як Маруся піднімається до такого рівня, що її турецький власник залишає з ключами від його замку (і темниці). Вона використовує можливість звільнити 700 українських козаків-невольників, які перебували в полоні протягом 30 років. Дивно, вона не тікає з ними, а залишається у гаремі, оскільки це стало єдиним способом життя, до якого вона звикла).
ЧАДРА МАРУСІ БОГУСЛАВКИ


Чого я тут? Ще й, кажут, Богу слава,

що я жива, що в мене муж паша.

А я- Маруся. Я- із Богуслава.

У мене є непродана душа.


О, як він любить, як він мене палить!

Як він мене цілує уночі!

Каблучки нанизав по дві на кожен палець.

Браслети на руках, на шиї дукачі.

...

І меч, і правда - цноти не жіночі.

Люблю чадру - і чорна, і густа.

Коли татарам брешуть мої очі,

ніхто не бачить, як тремтять вуста.


Комментариев нет:

Отправить комментарий